Monday, October 26, 2015

Happenings!

I feel like my blogging game has been slacking since moving, but I guess that's what happens when you get busy (I love to blog, but it always seems like it is the first thing to get cut when I'm short on time!).  In effort to get back on the blogging train, here's a quick peek of what we've been up to!

**

Shortly after moving to Texas, Kelli and I made plans to get together for dinner! It was so great meeting her, and she is as sweet as they come - I feel so fortunate to already have a friend in the area!


Cheers to blog friends turned real life friends!


Part of getting settled in a new area is finding a new grocery store and learning the layout - I hate wandering!! I'm an in-and-out kind of grocery shopper, BUTTT I couldn't help but stop and admire the beautiful flowers that they were selling... can't go wrong with hydrangeas!


John and I have been so busy putting things together and unpacking, and we decided we needed a mini date night to Alamo Drafthouse which is a movie theater that serves dinner and drinks during your movie! We saw Bridge of Spies; John liked it, but I thought it dragged on a bit.  It was quite fun, and while it may not be for everyone (since people are ordering food throughout the movie), we had a great time!  


It rained nonstop over the weekend!  Despite the flood warnings, John and I ventured out to the outlet malls, and I'm not going to lie, I didn't mind how empty it was!  And I officially awarded John with the husband of the year award... I was dying for a soft pretzel, and John was willing to stand in the rain for me - now that's love. :) :)


The rain finally cleared up on Sunday, and John and I headed out for some delicious Mexican food at La Gloria... it was delicious and just what we needed!

Also!! The best part about all of the rain was that it really cooled down the air temperature.  I was able to (legitimately) wear a scarf and a vest - so there was no shame in my fall game!


La Gloria serves Mexican street food from different styles all over Mexico... this will certainly be a spot that we take people visiting from out of town! Tacos, tacos, tacos!! (Speaking of tacos, I've been looking for an excuse to use the new emojis; so this killed two birds with one stone - score!)




24 comments :

  1. So glad you guys are settling in to your new lives and finding fun things to do! xo, Biana -BlovedBoston

    ReplyDelete
  2. I love reading about your time is SA - La Gloria is my absolute favorite! Its like a walk down memory lane for me - haha :) Have you tried Central Market? Seriously the most amazing grocery store ever, and my husband and I frequently talk about how much we miss it.
    You need to try the fish tacos at The Cove. The place looks kinda weird, but they have the BEST fish tacos I have ever had, in my life!

    ReplyDelete
  3. Boo to all the rain you guys got this weekend but yay for cooler temperatures and blogger friends who turned into real life friends! Glad you guys are settling in nicely too! <3, Pamela Sequins & Sea Breezes

    ReplyDelete
  4. How nice that you have been able to meet up with a blog friend! That will make things a little easier. :-)

    ReplyDelete
  5. So glad you all are settling in! Which outlet malls did you hit up?? You have me craving tortillas from Mi Tierra now. (I'm not as crazy about their other sweets, but their homemade tortillas are SO GOOD!).

    ReplyDelete
  6. So glad to see you're settling into San Antonio! It's a fabulous place! I'll be there in December for work, and I'm already plotting my non-meeting time around restaurants. Ha! And welcome back to somewhat seasonal weather. :)

    ReplyDelete
  7. I am the same way about grocery shopping!! I like to get in there and get out with what I need. It drives me crazy not knowing where things are, especially when I'm short on time. Those hydrangeas are gorgeous!! I love having fresh flowers around. I think the rain is headed our way it's been raining since yesterday and there is more coming it looks like! Glad y'all had a good weekend! :)

    ReplyDelete
  8. So glad you guys are settling in-- and yay for meeting Kelli and her husband. I love that picture of John getting the pretzel, haha, it looks like you guys really were the only ones to brave the weather!

    ReplyDelete
  9. I am so behind on the times! I didn't know you were in Texas now! Glad to see you are settling in :-)

    ReplyDelete
  10. Sounds like y'all are adjusting well to TX! That's so nice having a friend already in your new city! I think the best part is having those outlets near you ;)

    ReplyDelete
  11. Exploring your new home is always one of the very best parts about moving! It looks like you've found an awesome place, and not to mention already found some friends. That is awesome :)

    ReplyDelete
  12. Yay for getting to wear your fall duds and meeting bloggy friends. And how gorgeous are those flowers <3

    Green Fashionista

    ReplyDelete
  13. Those hydrangeas are soooo pretty! Aren't blog friends the best?! It made my move so much easier, too :)

    ReplyDelete
  14. Blogging is way less important than real life, so it's fine when it's the first to take a back seat. Looks like you had a fun weekend, despite the rain. Your scarf is pretty!

    ReplyDelete
  15. Yay to meeting blog friends and wearing fall clothes! And also yay to delicious Mexican food! :-) Oh and those flowers are so gorgeous!!! The rain stinks but good that it's gone now!! I'm also happy for you guys that you're settling in nicely too! :-)

    ReplyDelete
  16. Learning a new grocery store layout is one of my least favorite things ever. Or even just going to the smaller one I only go to when I need a quick trip but not knowing where everything is. When we moved to FL from CO I was so annoyed at grocery shopping ha. Thankfully you pick it up pretty fast!

    ReplyDelete
  17. I hope the rain has calmed down for you a bit over there! But sounds like you're trucking through it. And now I'm craving a pretzel!

    ReplyDelete
  18. It's amazing how annoying it is to learn a new grocery store! But, I wouldn't have been able to resist those flowers!

    http://bedknobsandbaubles.com/

    ReplyDelete
  19. So cool that you and Kelli got to meet up in person! Yay for scarf and vest weather! xo

    ReplyDelete
  20. Blog friends really are the best friends!! I am so happy to hear that you are getting settled in. I love the Alamo Draft Houses! I wish we had one in Maryland.

    ReplyDelete
  21. I love the Alamo Draft House! They have one in Austin that we go to when we go visit Cory's brother. Hope y'all are getting settled in. Can't wait to see the house!

    ReplyDelete
  22. So glad things are going well in TX! That dinner and a movie thing sounds amazing! I never heard of such thing!

    ReplyDelete

Back to Top